خدمات خانه هوشمند آریان

با تجربه ترین تیم هوشمندسازی مازندران

 

کنترل از راه دور

سیستم اعلام سرقت هوشمند

سیستم پرده هوشمند

سیستم صوتی هوشمند

دستگیره دیجیتال

قطع کن گاز هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

سرمایش و گرمایش هوشمند

استخر و جکوزی هوشمند

آبیاری هوشمند

تجهیزات هوشمندسازی

هوشمندسازی ساختمان یک سیستم مبتنی بر سخت افزار و نرم افزارهای هوشمند می باشد که به کمک آن ها می توان هوشمندانه از طریق سنسور های مختلف، زمان بندی هفتگی و یا توسط خود کاربران کنترل و نظارت بر تجهیزات الکتریکی ساختمان مانند تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی، اعلام حریق و دزدگیر را به سادگی انجام داد.

سیستم هوشمندسازی برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه ها یک راه حل ضروری و مقرون به صرفه برای تمام ساختمان های جدید و قدیمی است. این سیستم به مالکان واحدهای ساختمانی این امکان را می دهد تا هزینه های انرژی را کاهش داده و شرایط مطلوبی را برای ساکنین و حتی مستاجران فراهم می کند.

در سیستم هوشمند اطلاعات و داده ها قابل ذخیره سازی می باشند. برای نمونه می توان تغییرات دمایی داخل ساختمان را به صورت یک نمودار مشاهده کرد و یا میزان مصرف برق را در یک نمودار ماهیانه به دست آورد. بدین ترتیب این سیستم مدیریت اطلاعات را بهبود داده و سبب افزایش کیفیت عملکرد، تصمیم گیری درست کاربران و کاهش مصرف انرژی می شود. در نتیجه هزینه های برق ساختمان نیز کاهش خواهد یافت.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

هر چند که تجهیزات سیستم هوشمند ساختمان بسیار زیادی است، اما برخی از مهم ترین آن عبارتند از:

  • پردازنده مرکزی : این محصول را می توان قلب تپنده تجهیزات هوشمند معرفی کرد. به این دلیل که وظیفه برقراری ارتباط میان تمامی اجزا را برعهده دارد.
  • سنسور : وظیفه سنسورها جمع آوری اطلاعات از محیط و ارسال آن به پردازنده مرکزی است. از جمله سنسورها شامل: سنسورهای حرکتی، دما، سنسور باز کردن درب ورودی ساختمان و پارکینگ و … است.
  • پنل دیواری : پنل صفحه ای برای کنترل و دسترسی به تمامی تجهیزات برقی ساختمان هوشمند است که در اندازه و مدل های مختلف در بازار موجودند.
  • کنترلر: یکی از پرکاربردترین تجهیزات خانه هوشمند است و وظیفه قطع و وصل جریان برق را برعهده دارد. با استفاده از آن می توان روشنایی، سیستم گرمایش و سرمایش و … تجهیزات ساختمان را کنترل نمود.

چه مواردی را در ساختمان می توان هوشمند کرد؟

برای ساخت یک خانه هوشمند نیاز است تا المان های مختلفی در خانه قابلیت هوشمند شدن را پیدا کنند که این موارد در یک نگاه کلی شامل موارد زیر می باشد:

  • توجه به روشنایی ساختمان ها

جالب است بدانید که با استفاده از سیستم هوشمندسازی می توان روشنایی بخش های مختلف ساختمان را هوشمند نمود. در واقع این هوشمند سازی شامل کنترل روشنایی از جمله روشن و خاموش نمودن خودکار آن ها، تنظیم سطح نور، کاهش یا افزایش و همچنین تعیین و مشاهده وضعیت آن ها و امکان روشن و خاموش نمودن آن ها از راه دور و بیرون ساختمان می باشد.

  • استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند

به طور کلی می توان سیستم های اعلام و اطفا حریق، ورود و خروج افراد، دوربین مدار بسته و نشتی آب و آب گرفتگی و حفاظت از برق گرفتگی را نیز به سیستم BMS  متصل نموده و به وسیله سیستم های حفاظتی و امنیتی کنترل نمود.

  • استفاده از درب ها، پنجره، پرده و سایبان هوشمند

به وسیله سیستم BMS می توان این تجهیزات را کنترل و وضعیت آن ها را دائماً مشاهده نموده و فرمان های لازم را به منظور افزایش امنیت صادر نمود. جالب است بدانید که حتی می توان با استفاده از حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر به طبقه بندی و زمان بندی سیستم ها نیز پرداخت.

  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع

سیستم های سرمایشی و گرمایشی می توانند شامل تجهیزات مرکزی و تجهیزات محلی باشند. در واقع تجهیزات مرکزی معمولا در موتورخانه واقع می باشند که از جمله آن ها می توان به چیلر، دیگ آبگرم، پمپ های سیستم، برج خنک کننده و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. از طرفی تجهیزات محلی نیز شامل فن کوئل ها، کولرها و هواسازها بوده که از طریق سیستم هوشمندسازی می توان چه انواع محلی و چه تجهیزات مرکزی را در زمان های مشخص و از راه دور روشن و یا خاموش نمود. همچنین جالب است بدانید که این سیستم می تواند دمای اتاق ها را به صورت هوشمند کنترل نموده و در صورت عدم حضور افراد نسبت به خاموش نمودن تجهیزات اقدام نماید.

  • سیستم های صوتی و تصویری

با استفاده از سیستم هوشمند می توان امکان استفاده از یک آرشیو مرکزی صوتی را انتخاب و یا جهت مراسم های مختلف حالت های از قبل تعریف شده را انتخاب و اجرا نمود. همچنین می توان تجهیزات اداری را نیز از طریق این سیستم کنترل نمود.

  • سیستم آیفون تصویری و ورود و خروج مهمانان یا مراجعه کنندگان

در مورد ساختمان های اداری این سیستم می تواند ورود و خروج کلیه افراد را ثبت و حتی تصویر آن ها را ضبط نمود و در ساختمان های مسکونی نیز امکان دریافت تصویر مهمانان بر روی نمایشگر و در صورت عدم حضور ثبت تصویر به همراه زمان مراجعه وجود داشته و حتی در صورت وجود اینترنت؛ امکان برقراری ارتباط با مهمان از راه دور را مهیا سازد.

  • کنترل تأسیسات استخر، سونا و جکوزی

با استفاده از این سیستم می توان به طور هوشمند این تجهیزات را روشن و خاموش نموده و دستگاه های تصفیه و یا دما را کنترل کرد. همچنین در صورت لزوم دیگر کنترل های برنامه ریزی شده را نیز صورت و ارائه داد.

  • سیستم های ارتباطی

به طورکلی پشتیبانی خطوط تلفنی، پیام گیر و تلفن سانترال نیز از ویژگی های این سیستم به شمار می رود.

  • سیستم آبیاری

جالب است بدانید که در یک ساختمان هوشمند می توان آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان را به طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام داد. درنتیجه با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان می توان ساختمان ها را ازنظر بخش های مختلف تا سطح موردنظر هوشمند نمود.

مزایای هوشمند سازی ساختمان ها

  1. افزایش سطح رفاه و آسایش در کنار لوکس سازی فضا و ارائه یک ظاهر جذاب برای تجهیزات
  2. برخورداری از یک سیستم روشنایی هوشمند در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی برق
  3. برخورداری از سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
  4. برخورداری از سیستم پرده های برقی هوشمند
  5. مجهز شدن ساختمان به سیستم احضار آسانسور به همراه سیستم امنیتی هوشمند
  6. سیستم نظارتی و آیفون هوشمند
  7. کنترل سیستم ها توسط تلفن همراه و تاچ پنل
  8. کنترل تجهیزات خارج از منزل و افزایش امنیت

چرا خانه هوشمند آریان؟

  • مشاوره قبل از اجرا
  • طراحی و نظارت و اجرای پروژه ها
  • آموزش تخصصی
  • پاسخگویی به طیف وسیعی از سلایق و نیاز‌های مختلف مشتریان
  • تامین و بهره گیری از تجهیزات و محصولات معتبرترین شرکت های اروپایی
  • بهره گیری از کادر مجرب و متخصص
  • ارائه خدمات پس از فروش

شماره تماس:

آدرس:

استان مازندران، بابلسر، خیابان شریفی، مجتمع اداری البرز، طبقه هفتم، واحد 701

 

آدرس در اپلیکیشن نشان:

nshn.ir

آدرس در اپلیکیشن بلد:

balad.ir

صفحه اینستاگرام:

صفحه آپارات:

khane_hooshmand_e_arian